Un tren cu hidrogen a parcurs 1.175 de kilometri fără să realimenteze

În timpul unei călătorii de lung parcurs, un tren Coradia iLint, produs în serie nemodificat, a parcurs 1.175 kilometri fără să realimenteze rezervorul de hidrogen.

Un tren cu hidrogen a parcurs 1.175 de kilometri fără să realimenteze

În timpul unei călătorii de lung parcurs, un tren Coradia iLint, produs în serie nemodificat, a parcurs 1.175 kilometri fără să realimenteze rezervorul de hidrogen, emițând doar apă și funcționând la un nivel de zgomot foarte scăzut.

Alstom, lider global în mobilitate inteligentă și sustenabilă, a demonstrat eficacitatea soluțiilor sale alimentate cu hidrogen pentru transportul pe distanțe lungi.
Astfel, vehiculul utilizat pentru această călătorie provine din flota care aparține autorității de transport din Saxonia Inferioară LNVG și este în exploatare regulată cu pasageri pe rețeaua evb (Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH) de la mijlocul lunii august.
Pentru acest proiect, Alstom a colaborat și cu compania de gaze și inginerie Linde.
„Suntem încântați să fim lideri ai inovației în acest domeniu, Alstom fiind primul producător feroviar din lume care oferă un tren de pasageri bazat pe tehnologia hidrogenului. Cu această călătorie, am oferit o dovadă suplimentară că trenurile noastre cu hidrogen îndeplinesc toate condițiile pentru a înlocui vehiculele diesel”, a declarat Henri Poupart-Lafarge, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație al Alstom.
Începând din Bremervörde, traseul a purtat Coradia iLint prin toată Germania. Din Saxonia Inferioară, unde trenul cu hidrogen a fost construit și dezvoltat de Alstom, acesta a călătorit prin Hesse până în Bavaria, unde vehiculul s-a oprit la Burghausen lângă granița germano-austriacă, înainte de a pune punct călătoriei la München.
După această călătorie, trenul se va îndrepta spre capitala Germaniei.
Mai multe călătorii prin Berlin vor avea loc ca parte a InnoTrans 2022, cel mai important Târg Internațional de Tehnologia Transporturilor, care va avea loc în perioada 20-23 septembrie.
Pe lângă contractul cu LNVG pentru 14 trenuri Coradia iLint pentru exploatarea în Saxonia Inferioară, compania Alstom a primit o comandă pentru 27 de trenuri Coradia iLint pentru utilizare în zona metropolitană Frankfurt.
În afara Germaniei, Alstom construiește șase trenuri cu hidrogen Coradia Stream în regiunea italiană Lombardia, cu o opțiune suplimentară confirmată pentru încă opt vehicule.