Simion, despre casele la 35.000 de euro: O formă de marketing, de promovare

George Simion spune că propunerea AUR privind casele la 35.000 de euro a fost o formă de promovare, însă susține că propunerea este realizabilă la prețuri chiar mai mici.

Simion, despre casele la 35.000 de euro: O formă de marketing, de promovare

George Simion, liderul partidului AUR, a făcut marți seara o declarație surprinzătoare în legătură cu una dintre cele mai mediatizate promisiuni electorale ale formațiunii sale – oferirea unui milion de apartamente la prețul de 35.000 de euro.

Acesta a recunoscut public că inițiativa nu a fost un proiect cu aplicabilitate imediată, ci mai degrabă o strategie de promovare menită să atragă atenția și susținerea publicului. Anunțul vine la mai bine de un an după ce sute de persoane s-au înscris pe listele AUR, în speranța că vor putea accesa o locuință accesibilă.
Într-o intervenție televizată la Digi24, ieri seară, George Simion a declarat deschis că ideea construirii unui milion de locuințe la prețul de 35.000 de euro a fost, de fapt, o metodă de promovare.
El a explicat că nu era vorba despre un plan concret, ci despre un mecanism de atragere a atenției asupra partidului AUR.
„A fost forma noastră de marketing, de promovare, de mediatizare a acțiunii. Dacă spuneam case în programul ANL pentru toată lumea la 35.000 de euro, nu credea nimeni, că nu ai acces la ANL, de exemplu”, a spus Simion în cadrul emisiunii. 
Această mărturisire ridică semne de întrebare în legătură cu sinceritatea altor inițiative promovate de formațiunea politică.
Liderul AUR a făcut trimitere la modelul locuințelor ANL, unde prețul de construcție poate ajunge și la 28.000 de euro.
„În programul ANL, casele se fac la 28.000 de euro. (…) În programul Agenției Naționale pentru Locuințe (se fac la 28.000 de euro – n.red.), atâta timp cât statul deține niște terenuri în orașe și pune la dispoziție acel teren gratuit, acces la infrastructură, la utilități”, a declarat Simion, sugerând că ideea în sine ar putea fi implementabilă, dar într-un alt cadru.
George Simion a subliniat că statul are posibilitatea de a oferi terenuri gratuit pentru astfel de proiecte. În opinia sa, dacă autoritățile locale pun la dispoziție terenuri în orașe, dotate cu infrastructura necesară, atunci costurile pot fi menținute la un nivel scăzut.
El a adăugat că adevărata problemă nu ține de prețul construcției, ci de modul în care sunt distribuite aceste locuințe.
„Problema e alta. Cum se dau? Că nu se dau familiilor care…”, a punctat liderul AUR, fără a detalia cine sunt beneficiarii reali.
În urma acestor declarații, susținătorii AUR care au crezut în promisiunea apartamentelor ieftine ar putea penaliza partidul AUR, deoarece mulți au sperat că proiectul va reprezenta o soluție concretă la criza locuințelor din România.
Recunoașterea faptului că totul a fost doar o campanie de imagine ridică serioase semne de întrebare legate de credibilitatea partidului.